Mai exista ciocănel pentru
spargerea geamurilor în cazul în care maşina ajunge
în apă. În
maşină se mai găsesc staţii de emisie recepţie, telefon mobil, sistem
de localizare GPS, capabil în eventualitatea unui incident
nedorit, să dea alarma şi chiar să oprească concursul,
permiţând
accesul în cel mai scurt timp al echipelor de intervenţie la
locul incidentului, chiar daca echipajul este inconştient. Fiecare
probă specială este supervizată de câteva ambulanţe dotate
Grad
“0”, de echipe de descarcerare şi pompieri, de
elicoptere
pentru intervenţii rapide. Pe lângă această
“armată”
mai exista si oficiali de traseu pentru timpi intermediari care au si
rolul de securitate, ei supervizând trecerea fiecarui
concurent
prin punctul intermediar în care se află.
Sportivii
sunt echipaţi cu costume de concurs
care sunt ignifuge pentru 3 minute iar după acest interval de timp nu
degajă un fum toxic căilor respiratorii; sub costum este obligatorie
purtarea unei lenjerii speciale de protecţie formată din bluză
de corp, pantaloni şi şosete,
tot ignifuge.
| Măsuri
de protecţie al echipajului | |
Echipamentul
de protecţie mai conţine ghete, cască
dotată cu interfon, cagulă
şi mănuşi (în cazul piloţilor).
Sportivii
concurează în scaune anatomice
produse după statura fiecăruia, iar centurile
de siguranţă sunt cu
prindere în 6 puncte.
Hans-ul este o
măsură de protecţie de ultimă generaţie care este creat pentru a
proteja coloana cervicală
în cazul unui impact frontal cu diferite suprafeţe dure. El
are o
modalitate de prindere de casca (implică existenţa unei căşti special
create pentru a putea fi folosită cu hans-ul ; scaunul are şi
el
câteva particularităţi pentru a putea fi utilizat hans-ul) si
este ancorat sub centura de siguranţă.
Scaunele
mai pot avea nişte prelungiri în dreptul capului care
protejează
coloana cervicală la impacturi laterale uşoare şi medii, cum ar fi cele
rezultate în urma unei răsturnări ale maşinii şi
într-un
procent relativ scăzut, în cazul unui impact lateral
puternic. |